Ya Rasulullah S.A.W

| |

Tatkala hati ini tidak terusik utk mendgr ceramah yg dismpaikan oleh Dato' Siti Nor Bahyah di dewan IPG-KIK sebentar td, tetapi akhirnya satu per satu mutiara kecil mengalir dipipi.. Penceritaan mengenai kewafatan Rasulullah menyentuh hati yg sdh lama hitam dan membatu ini..menangis tatkala cerita dismpaikn, tidak menahan rasa sebak.. seketika itu terfikir sejenak, rupa-rupanya hati ini msh boleh dilembutkan utk menerima cahaya dr Illahi.. wlaupun seketika dlu, diri ini tlh diberikan cahaya tetapi mendung ketika dlm perjlnan.. Alhamdulillah..msh mampu utk diri ini membersihkan hati..

Ya Allah, wlaupun aku tidak pernah menatap wajah kekasih-Mu yg plg Engkau cintai, dpt aku rskn semangat serta kehadirannya memperjuangkan agama-Mu..Sekali lg aku bersyukur, kerana aku dilahirkan sbg seorg Islam..wlaupun iman didada msh turun naik, akan aku berusaha utk terus berada teguh dijln-Mu.. Sesungguhnya terbit rs rindu pd kekasih-Mu Ya Allah..wlaupun aku belum pernah menatap wajahnya.. aku mampu rskn debaran serta betapa bergetarnya hati ini merindui Rasulullah S.A.W.

Ya Allah, Ya Tuhanku.. berpeluangkah aku utk bertemu kekasih-Mu itu??




p/s: hayatilah lirik lagu ini --> Ya Rasulullah -- (Raihan)

0 comments:

.