Menumpang Gembira

| |

Sesungguhnya aku gembira melihat serta mendgr khabar2 gembira dr shbt2 yg akan mendirikan baitul muslim tidak lama lg.. Terasa bahagia melihat mereka bersungguh2 utk bergerak ke arah mendirikan masjid.. Melihat perbezaan shbt yg makin dewasa membuatkan aku tertanya2 ckp dewasakah aku utk meniti jln yg sama satu ketika nanti?? Aku melihat perubhan shbt2ku yg makin menuju ke jln yg lurus, membuatkan hati ini bersemangat utk meniti jln itu..

Tetapi aku msh belum mampu utk menjadi seperti mereka.. alam perkahwinan bg diriku makin jauh aku rskan.. semakin gigih aku berusaha utk membaiki diri, serta mengimbangi diri antara dunia dan akhirat, semakin jauh aku rskan utk aku membina baitul muslim.. msh byk perkara yg aku belum thu dan apa yg aku thu msh blum sempurna aku praktikkn dlm kehdpn seharian aku..

Aku msh lg manusia biasa yg sering lalai dan alpha.. aku melihat keluargaku, terlalu syg utk aku biarkan mereka jauh dr aku, aku ingin turut membawa mereka meniti serta menikmati jln yg aku kini lalui.. andai aku tidak sempat membina baitul muslim, ckplah sekadar aku mampu membw diri serta keluargaku meniti jln yg diredhai Allah..

1 comments:

Hana Nasir said...

'terlalu syg utk aku biarkan mereka jauh dr aku'

very true..km kdg2, or should I say most of the time nk kawen..tp bila pikiaq family rasa syg pulak nk tggai sbb once we get married things will totally change:)

.