Pengakuan Berani dr Bdk 14 tahun...

| |

terperanjat aku bila kwn aku tunjukkn satu entri kt blog ni yg mengaku yg dy dh xda dara.. mula2 aku fikir, haish bdk ni biar betul, berani sgt mengaku mcm tu..terkejut sgt2..umur br 14 tahun.. Alahai adik, ko blum tahu lg kekejaman dunia..bak kata pepatah Melayu, "terlajak perahu boleh diundur, tp terlajak dh x boleh berpth balik." bg yg terasa kesian rmai jugak tp yg dok mengata pun rmai jugak..

bg aku la smua bnda kna tgk dr dua sudut iaitu positif and negatif.. mmg apa yg dy ckp tu amat menyentap jiwa rmai org perempuan tp ada jugak yg sensb dgn dy yg myb sokong dy..aku xpasti aku berada dipihak yg mana... tp dr aku tgk blog dy dr kwn sbb aku x follow dy, ayat2 dy dlm entri2..hurm, aku kesian ada jugak sbb dy dh jauh menyimpang dr jln-Nya..sedey sbb umur br 14 thn tp kurang panduan dr sudut agama...aku bknlah sesorg yg begitu layak nk bg nsht tp pd aku biarlah rahsia itu hy dy dan Allah yg thu..adik, xpyh nk bgtau org bnda2 yg kita rs itu rahsia antara Allah dgn kita..

aku doakan spy ada org dpt sentuh hati dy..bwk dy kembali ke pangkal jln..terkejut aku..mcm mana skrg ni, kdg2 membuatkn aku rs takut nk balik Malaysia, yela sbb kata negara Islam tp budaya dan amalan2 yg ada kt Malaysia x menunjukkan kata kita mmg 'betul2' negara Islam...dgn isu politik yg semakin ntah apa2..tatau nk kata apa..sbnrnya kalau kita x hati2, mmg tggu masa ja menanti balasan dr Yg Maha Esa..sama2 la ambik ikhtibar dr pengakuan bdk tu, kita yg rs marah dgn dy ni fikir dlu, tgk balik diri sendiri, and if rs kesian kt dy, sama2 la kita doa spy nnt satu hari dy kembali ke pangkal jln...

0 comments:

.