Yeay! Elaun dh msuk..Syukur kpd Yg Maha Esa..

| |

Alhamdulillah, elaun belajar and sara hidup utk another 4 months dh msuk.. kali ni awal pulak KPM bg.. ni mesti kes sbb last year ktorg dok push dyorg psl elaun msuk lambat..thn ni skali dh terawal sebulan.. haish.. yes, aku mmg sgt2 bersyukur, yela sbb rezeki Allah bg, so Alhamdulillah.. msh awal ni pun bhy..godaan byk plak tu, adeh~~~ dlm Al-Quran surah 94.. mksd beberapa ayat dlm surah tersebut, "sesungguhnya setiap kesulitan ada kemudahan, maka apabila engkau telah selesai (dari sesuatu urusan) tetaplah bekerja keras (untuk urusan yang lain)." ni dlm ayat ni apa yg aku bleh analyse mengikut kefahaman serta perbncgn dgn ahli usrah aku yg lain, "jgnlah kita berputus asa apabila ssh dan jika dh dpt kesenangan jgn pula kita leka dan lalai".

So relate dgn kes elaun aku ni, skrg ni aku sng dr segi kewangan, jgnlah sbb da duit tu aku lupa nk tunaikan apa yg ptt dlu, cth bg smbgn kt tbg Jom Jemaah cohort aku, then, byr sewa umah, then asingkn duit utk bil tepon, pastu byr duit brg2 umah, beli buku utk next sem (wlaupun harganya tersgt mhal tp kna ingt tujuan aku dtg sini utk belajar, KPM pun bg elaun buku, so xbleh nk merungut...), pastu br bleh fikir utk diri sendiri... well, aku mmg dh terbiasa organise hdp aku mcm ni sbb if possible aku xmau sshkn mama n abah aku..Allah dh bg peluang n rezeki yg berbeza pd aku dgn adk2 aku..so aku akn sentiasa bersyukur ats apa yg Allah berikan dan InsyaAllah aku akn guna ke arah jln yg benar..

0 comments:

.