Alangkah Indahnya Hidup Ini

| |

Ms tgh bekerja, aku slalu dgr lagu2 yg aku store dlm ipod aku.. byk sgt kekdg x perasan pun adanya lagu tu dlm playlist aku..ms tgh dok mop lantai umah employer aku, tetiba lagu Raihan "Alangkah Indahnya Hidup Ini".. if sesiapa yg nk dgr klik link ni yer -----> Alangkah Indahnya Hidup Ini

Syahdu kn? aku teringt satu peristiwa, dimana aku mendgr suatu ceramah agama.. ada satu cerita, tp aku kurang pasti, hopefully if salah ada yg tlg tegur tp ni mmg cerita betul,WaAllahua'lam..

Seorg shbt berty pd Nabi Muhammad S.A.W, "Ya Rasullullah, engkau seorg hamba yg tlh dijanjikan syurga di akhirat kelak, mengapa engkau masih berusaha sedaya upaya utk menambh amalmu, imanmu serta taqwamu?"

and maaf sbb aku x ingt apa jwpn dr Nabi Muhammad S.A.W. tp if tgk balik dr soalan yg dity tu, mmg betul pun kan? Nabi yg kita kasihi tu kekasih Allah tp kna Nabi sentiasa berusaha wlaupun dy dh dijanjikan syurga? marilah kita ambik sedikit ms utk muhasabah diri, jgn nilai diri kita dgn Nabi Muhammad tetapi selagi kita jdkn Al-Quran dan Al-Sunnah sbg panduan InsyaAllah kita x jauh dr baginda..

Apa yg nk sy smpaikan, wlaupun tlh dijanjikn ganjaran yg begitu tggi nilainya Nabi kita xpnh pun sesekali melalaikan tggungjwbnya, baginda sentiasa menambah amalnya..jd if kita diberikn kesenangan skrg, jgn lupa pada Yg Maha Kuasa sbb hy DIA yg mampu jdkn kita senang dan DIA juga yg mampu menarik nikmat itu hy dgn sekelip mata shj...

0 comments:

.