Terjebak~~ Tersepit~~ Terjerat~~

| |

Alahai, x sangka la plak nk terjebak dgn bnda macam ni..dlu tgk drama ja slalu jd mcm ni..last2 aku plak jd salah satu watak dlm drama tu.. nk thu apa yg terjebak~~ tersepit~~ terjerat??? meh sini mau story2.. ni just nk luahkn apa yg rs..xbyk tmpt aku bleh luahkan..ini ja medium yg aku slalu guna utk berkongsi rasa hati..

Kisah dy mcm ni ye.. xmau cita detail sgt..just nk gtau ja.. aku terjebak dlm satu incident yg mana aku berkwn dgn sesorg yg dlm relationship.. just dgn niat berkwn aku wat selamba ja and berkali2 aku ty xpa ka? gf nnt x mrh ka? sbb slalu sgt kt fb kebykkn berbalas komen antara aku dgn dia..dy ckp xpa...gf dy sgt2 baik, aku percy dgn kata2 dy aku pun wat selamba ja..

Tetiba aku tersepit plak dlm adegan "bakal adik ipar" main serkap jarang dgn wat komen di post wall dy ats sbb kononnya nk siasat btol ka aku dgn "bakal abg ipar" dy ni just kwn ja..kali pertama, aku wat bodoh and dy pun ckp wat mcm biasa ja nnt dy settlekn secr baik dgn so called "bakal adik ipar" ni..

Kali ni aku terjerat plak dgn serang berani mati dr "bakal adik ipar" trus msuk ke dlm inbox fb aku..dgn lancangnya mengatakan aku ni suka wat ayat gedik seolah2 nk goda si "bakal abg ipar".. and si "bakal adik ipar" ni dgn bersggh2 mengatakn if apa2 terjd dgn hbgn kakak dy dgn "bakal abg ipar" dy, aku akan dipersalahkn..

Alahai~~ aku ni mmg bkn jns perampas, berkali2 aku ingtkn kwn aku ni psl gf dy, aku slalu bg sokong spy dy pujuk gf dy kwn cpt..yela, dy pun bakal msuk alam 30-an x lama lg..si gf pun dh hujung 20-an..aku jugak slalu hntr artikel2 yg memotivasikn dy utk segera kawin..tp dy ckp pihak yg lg satu blum bersedia..al-maklum la..sorg kt m'sia sorg kt oversea..so ssh la..si dy ni mmg nk kawin, yela smua kwn2 majoriti dh kawin n tunang..dy ja blum..if tgk balik apa yg km slalu bls komen, xda la gedik pun, serius weh nk hbq..x gedik pun..tp besa la org mmg akan kata aku yg teruk, dh tau org da gf yg nk kwn lg dgn dy wat pa..if mcm tu klu aku da bf, kwn2 lelaki batch aku mmg xleh ckp terus la dgn aku, mcm tu?? xphm la sy..adeh~~

lgpun, aku sedarlah dimana aku berpijak...aku tau dy dh da gf, so niat aku mmg jd kwn ja..aku ni bkn la desperate sgt nk da bf..aku msh lg mencr2 yg sesuai tp belum ketemu.. InsyaAllah satu hari nnt ada la jodoh aku..cma skrg aku dh terjebak, tersepit and terjerat mcm drama dlm TV.. lgpun skrg aku terasa nikmat aku hdp single, n aku tahu Allah juga tahu aku msh byk bnda nk kna baiki, tmbh2 hbgn aku dgn family aku..itu matlamat aku skrg, bahagiakn org tua aku dgn result aku yg cemerlang spy bila aku graduate dpa menitiskn air mata kegembiraan utk aku.. =)

4 comments:

b.i.n.t.a.n.g said...

so called 'bakal adik ipar' ni buat hal lg ke??

lya89na said...

dy wat serang secara terus plak kali ni..xda berkias2 dh..if u have time kita story2 kt skype yer dear..

SF said...

i'm so sorry Liyana. I dn't know how to explain to her again. I igt xdela akan jd camni lg, tp slh i kot. mjur kta xjmpa di aussie ni

lya89na said...

ya..i'm sorry..i know who i am..maybe i need to back off..skrg ni bkn setakat isu suami org tp bf org pun bleh jd gdh besar..

.