Maulidur Rasul

| |

Bila tibanya sambut Maulidur Rasul, kita akan mula mendgr alunan2 suara berselawat ke ats junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Kisah2 penyebaran Islam diulang2 spy umat Islam sentiasa mengingati perjuangan serta pengorbanan besar yg dilakukan Baginda..Kisah perjalanan hdp Baginda serta para sahabat dipertontonkan bg meningkat lg kesedaran umat Islam dlm menengakkan agama kita..  Semoga segala kisah yg didgr serta dilihat di ambil ikhtibar agar diri sentiasa berada di jalan yg benar serta diredhai Allah S.W.T..

Aku cuba pelajari dr kisah2 yg aku sering dgr, aku cuba mengambil ikhtibar serta sentiasa berusaha utk terus menuju ke jln yg diredha demi keseimbangan akhiratku..aku xthu diri ini tidak layak utk ke syurga tetapi aku x mampu utk ke neraka Mu ya Allah..akan aku terus berusaha berada di bwh nikmat-Mu ini iaitu Iman dan Islam..Aku bersyukur kpd-Mu ya Allah kerana Engkau sentiasa menyayangi aku dgn memberikan aku ujian yg ckp berat kerana Engkau percaya pada kemampuan diri ini utk mengatasinya dan Engkau begitu rndu utk mendgr kalimah2 suci, zikir dr mulut dan hati ini..Ya Allah, lindungilah keluargaku serta diri ini dr kemungkaran dan kejahatan, bimbinglah hati kami agar sentiasa ke jln-Mu..

0 comments:

.