Hakikat Hdp Single~~

| |

Apsal tajuk aku mcm tu? bkn mkna nk promote diri or nk gtau yg aku single tp nk kongsi kebenaran hakikat hdp single..bg yg berumur hmpr 22 thn la kan, if single lg sure da org ty lbh krg mcm ni la yer, "aik? xkn da special bf kot?" well, if dh xda tu nk wat mcm mana kn? jgn la down kan org tu plak sian dy, mesti da sbb knapa dy msh single.. ada jugak yg 22 thn ni dh alami mcm2 perit cinta atau lbh mdh nk phm dilema bercouple.. pastu xjd tgh jln, maka single la org tersebut dgn sahnya..

Ok la, xnk pot pet merapu pnjg2 meh sini aku nk kongsi sket hakikat hdp single aku skrg.. nk tau? if xmau tau, xpyh teruskan membc..if nk tau, baca dgn pnh kesabaran..

Yg pertama, kepala otak xpyh pening fikirkan hal2 lagha yg org slalu ckp bila kita bercouple..sbb mmg pun bila kita bercouple ada yg terlupa kpd Pencipta yg memberikan kita rasa syg dan cinta tu..septtnya kita syukur tp bila hati di nodai dgn nafsu syg yg berlbhn terhdp psgn yg belum sah statusnya sbg suami or isteri, maka Sang Pencipta sering kita abaikan dan lupakan...bkn nk kata hdp single ni baik sgt tp sekurang2nya kita msh mampu utk mengawal dan berusaha ke arah yg lbh baik..sekurang2nya kita ada ms yg byk utk berfikir serta merasa keindahan dan kebesaran Illahi..and kita gak dpt mengelakkan diri dr terus meletakkn diri dlm ketidakpastian tntg hbgn yg terjalin itu adalah kerana Sang Pencipta ataupun hawa nafsu sendiri..

Yg kedua, hbgn dgn family akan menjd lbh rapat dan terlalu dkt smpai ssh utk nk lps..kekdg bila berdua dgn yg bkn muhrim byk yg akan menggugat hbgn kita dgn family, if dpt yg baik tu Alhamdulillah diucapkan..tp apabila terlalu memikirkan utk menjaga hati psgn smpai nsht serta pesanan keluarga tercinta kita mampu tolak tepi dan buang jauh2..byk dh berlaku, itulah hakikatnya..bkn nk mengutuk or mengata..tetapi kebykkannya begitu sbb masa bercinta psgn itulah segala2nya kerna kita takut akan kehlgn dirinya tnpa disedari kita kehlgn keluarga yg selama ini menyokong serta sentiasa bersama kita wlau apa pun yg berlaku..

Yg ketiga, bebas utk melakukan aktiviti yg berfaedah yg diminati.. sbb apa aku ckp berfaedah sbb, ada jugak kang wat aktiviti liar plak ssb dh hdp single so suka hati dy la nk wat pa kan? tp kt sini nk tekankan, yg berfaedah yer..jgn dok menggatal nk wat yg lagha or pelik2 plak..sbb bila berdua ni agak ssh sket, kekdg kita suka tp psgn kita x suka, so slh sorg kna tolak ansur tp bila dh bertolak ansur kekdg slh sorg naik kepala la plak..ish2..xbleh mcm tu x elok yer..n lg satu apa yg kita nk wat mesti kna inform psgn kita sbb kang dy found out sendiri jenuh la dok thn telinga kna mrh and dgr dy berleter, pastu mula la nk rs diri dikongkong..mcm2 la nnt..so, hdp single la yg akn dirindu nnt, am i right?

Yg keempat, dpt merasa nikmat disygi kwn2..sbb bila hdp single ni, kwn2 la akan menjd tmpt berkongsi cerita..myb sblm ni kita just kongsi psl bf kita ja dgn kwn2 kita tp bila hdp kita x berteman br la sdr betapa byk lg bnda bleh kita kongsi dgn kwn2 kita..cth mcm psl life yg kita go through ni.. sure xkn rs sunyi sbb sentiasa ada ja org akan ajak kita dtg bersembang..and kekdg lg mdh nk berckp dgn kwn2 dr psgn sendiri..pastu pg mana2 ada ja kwn2 ingt kt kita, (tp da ka org ingt aku as a friend?)..

Well, itulah hakikat hdp single aku skrg, feel free from any trouble yg melibatkan love feeling, get closer with my family like nvr before, hati lbh tabah nk teruskan hari2 mendtg, byk masa utk terus mendekatkan diri dgn yg Maha Esa, Allah S.W.T.. byk lagi bnda yg perlu diperbaiki, if nk bina masjid, diri sendiri kena bersedia.. dan aku menghrpkan seorg yg mampu membimbing aku ke jln yg diredhai Allah serta membina umat yg berjaya di dunia dan akhirat.. wlaupun aku selesa dgn hakikat hdp single aku skrg x bermkna aku akan terus single buat selama2nya, aku hy insan biasa yg ingin dicintai dan mencintai serta itu fitrah manusia biasa yg saling memerlukan antara satu sama lain..andai smpai detik, saat, minit, jam dan harinya, InsyaAllah aku pasti menuju mahligai bahagia yg diredhai Allah itu..

0 comments:

.