Gangguan seksual --> Wanita

| |

Ok, hari ni tajuk aku psl gangguan seksual terhadap wanita.. napa yer aku pilih tajuk ni? sbb aku tgk Wanita Hari Ini (WHI) td dgn adk aku..besa la cuti2 ni aku xda wat pa, so bleh la tgk rncgan2 mcm tu, if dlu balik tgh hari dr kelas, smyg then siap2 utk tdo, if da kelas ptg kna get ready utk ptg plak..biasalah student..ok2, now nk criter psl pa yg aku dgr n tgk td dlm WHI..

Yg aku sempat dgr la dlm tu mereka membincangkan wanita yg mcm mana selalunya or peratusannya tggi utk kna ganggual seksual ni? Seperti biasa la kan org tu jwb, wanita yg berpakaian seksi, sbb ada bhgn tertentu yg bleh buat kaum lelaki ni terghairah and tergoda..cth plg mudah la kn, perfume yg wanita pkai pun bleh menaikkan nafsu seorg lelaki sejati tmbh2 plak if wanita tu pkai yg seksi2, skirt pendek2, bju blouse yg ketat, mau x tergoda lelaki tu.. tp kan aku x kata plak org yg pkai tutup aurat smua tu siap bertdung litup x kena gangguan seksual ni.. Fakta yg dibentangkn dlm WHI td tu kata sebnrnya 60% wanita yg mengalami gangguan seksual adalah mereka yg bertudung litup dan berpakaian menutup aurat..

Pada pndgn aku, sbnrnya x kisah la wanita tu pakai mcm mana pun if dh ms tu ada org lelaki yg gagal control nafsu dia, sure la kna kaco punya..Aku masih ingt la kata2 kwn aku yg sorg ni, dia kata lelaki ni ada kuasa utk mengawal sesuatu ats kehendak mereka, dyorg bleh buat smpai wanita tu terdiam spy ikut kehndk mereka.. ini jugak bleh dikaitkan dgn lelaki makhluk yg rasional dan wanita makhluk perasaan..betul x? lelaki yg berjaya kawal nafsu dan control diri dr ganggu wanita secara seksual adalah rasional, manakala wanita ni lbh ikutkan hati, sbb tu bila kna psycho sket dgn makhluk yg konon2nya rasional ni, wanita tu jd emosi dan naik gila..

Tetapi kita kena jugak ingt, xbleh salahkn lelaki 100% sbb itu kita wanita kna nilai balik apa silap kita smpai ada yg nk ganggu kita mcm tu..nilai cara kita berpakaian, bercakap, melayan kaum yg berlainan jantina sbb kekdg tnpa kita sedar, sifat naif kita tu boleh buatkan org mengambil kesempatan terhdp diri kita kaum wanita. Bkn nk mengata tp aku pun sdr aku pun bknnya pakai sopan sgt cuma aku msh tahu bts2 spy aku dpt elakkn gangguan seksual.. org ckp lbh baik cegah sblum merawat..so sama2 la nilai balik, mana yg kurang tu kita betulkn..

Selain itu, dlm WHI gak da tunjuk cara2 mcm mana wanita bleh pertahankan diri..best gak la aku rs dan mmg mdh bg wanita yg xda black belt or apa2 seni mempertahankn diri mcm aku ni..Org tu ckp tmprn wanita lbh berbisa dr tumbukannya..so if kna ganggu, gunakan tapak tgn anda utk menampar sekuat hati org yg mengganggu tu dgn jeritan sama yer tp bkn just tmpr bhgn pipi org tu yer, gunakn tapak tgn utk tmpr hidung dan dagu sbb itu bhgn lemah kt muka..Ada lagi cara yg lain tp itu ja la yg sng nk criter dlm blog ni.. adk aku ckp, wanita ni if menjerit time dia tgh gelabah or ganggu smbil tmpr mcm tu sure pedih la lelaki yg ganggu tu sbb tenaga wanita kuat bila ditmbh dgn jeritan, itu fakta biologi yer..ada dlm SPM ok..

ckp la membebel utk hari ni..nnt da tajuk best aku tls lagi yer...renung2kan dan ambil la tindakan dan buat apa yg patut utk elak gangguan seksual terhdp kaum wanita ni..

0 comments:

.