Bicara hati ini...

| |

Diri ini xsehebat Rabiatul Adawiyah yg hatinya penuh dgn cinta kepada Pencipta yg satu iaitu Allah S.W.T... masih ada byk yg perlu dipelajari dlm kehdpn ini..sebelum ini mgkn aku menangis kerna sering dibebani dgn ujian2 dr yg Maha Esa tetapi kini aku menangis kerna baru sedar betapa besarnya rahmat Illahi kepada setiap makhluk-Nya yg diberikan melalui ujian2 tersebut, wlaupun msh samar tetapi aku thu ada pelangi yg indah menanti dihdpnku..

Bila terbaca artikel bersabarlah duhai hati & mengapa harus bersedih? di iluvislam.com membuatkan diri ini merasakan betapa besarnya & bertuahnya diri ini kerna Allah memberikan peluang utk aku berubah menuju jln-Nya yg lurus..Jalan yg lurus itu xbermakna tiada dugaan & cabaran, lg lurus & bercahaya jln itu lagi byk dugaan & halangan yg akan muncul..sama ada percaya atau x, itu terserah pd diri sendiri..

Bila bercerita pd sahabatku mengenai apa yg dirasa & apa yg aku alami yg membuatkan diri ini mahu berubah terasa seperti aku msh belum layak & malu utk memberitahu org yg aku dlm proses perubahan ke arah positif.. betapa xlayaknya diri ini utk bercerita mengenai agama, betapa hinanya diri ini utk berbicara soal kebaikan..perjalanan hdp yg belum ku pasti dimana penghujungnya membuatkan diri ini terasa makin takut & bergetar..mana mahu pergi & lari??? kerna mati itu sesuatu yg pasti & alam akhirat adalah yg kekal..

Sering berbicara sendirian bkn bermakna diri ini gila atau hilang kwln cuma utk mengingati diri ini tentang peranan diri sbg hamba Allah..betapa kejinya diri ini apabila suatu ketika dahulu aku hanyut dlm arus duniawi yg membuatkan aku lupa tentang peranan diri sbg hamba-Nya..Ya Allah, sesungguhnya aku mengetahui bahawa Engkau Maha Penyayang, Maha Pengampun dan Maha Mengasihi tetapi diri ini percaya betapa aku masih x layak utk membimbing insan lain menuju jln-Mu kerna aku adalah hambu-Mu yg masih di ulit rasa berdosa...

Aku xpeduli jika ada yg mengetahui serta yg memandang hina pada diri ini ats keslhan & dosa2 ku pada-Mu..asalkan aku terus menuju jln-Mu & berusaha berubah..aku bersyukur kepada-Mu kerna aku diberi peluang utk sedar sekarang, aku bersyukur kerna Engkau masih mahu memilih diri aku utk berubah ke arah yg lebih baik, aku bersyukur pada-Mu kerna Engkau telah mengatur jln hdpku yg mampu menyedarkan diri yg tlh lalai selama ini, aku bersyukur kerna dilahirkan sbg seorg Islam, aku bersyukur kerna Engkau tlh menyentuh hati ini dgn nikmat Iman & Islam...

0 comments:

.